Asociatia CAR Unirea Simeria

RAPORT DE MISIUNE SOCIALA

 

I. INDICATORI DE PERFORMANTA SOCIALA

Pe baza indicatorilor de performanta sociala calculati la 31.12.2024, in comparatie cu cei calculati la 31.12.2023, tinand cont de misiunea sociala a casei:”Oferirea de servicii financiare de creditare, economisire si educatie financiara, membrilor nostri pentru a-si satisface nevoile financiare personale si de dezvoltare, de incluziune financiara si sociala, cresterea nivelului de trai si de confort a comunitatii din judetele Hunedoara si Timis, din zonele urbane si rurale, situatia se prezinta astfel:

1.Valoarea medie a imprumuturilor acordate(active) a crescut de la 8.599,95 lei la 9.114,32 lei, cu mentiunea ca se finanteaza imprumuturi dupa cum urmeaza:pentru investitii 2,3%, pentru educatie 0,24%, pentru achizitii 23,72%,pentru sanatate 3,58%, majoritatea imprumuturilor fiind de consum in procent de 70,16%.

2.Procentul de membrii de sex feminin – indicator de incluziune sociala a clientilor de sex feminin ca urmare a discriminarii acestora pe piata muncii - a crescut de la 53,80% la 54,08%.

3.Procentul de membrii din mediul rural –indicator de incluziune sociala a clientilor din mediul rural, cu acces limitat la servicii financiare datorita infrastructurii financiare sub-dezvoltate – a crescut de la 45,32% la 46,47%.

4.Procentul de credite pentru activitati generatoare de venit/ de dezvoltare afaceri – indicator de reintegrare sociala si economica sustinut prin credite pentru activitati generatoare de venituri care creeaza sau mentin locuri de munca , in anul 2024, a fost 0.

5.Numarul si valoarea imprumuturilor acordate in anul 2024, de 1.239, in valoare de 10.330.250 lei – a crescut numarul de imprumuturi cu 26 fata de anul 2023, iar ca valoare a scazut cu 267.980 lei.

6.Numarul de reclamatii a membrilor activi – in urma completarii chestionarelor de satisfactie a membrilor activi nu s-au inregistrat reclamatii.S-a completat un esantion de 12,07% din totalul membrilor activi, rezultand urmatoarele: 85% au considerat contractul de imprumut CAR clar si usor de inteles, 100% au considerat ca in contractul de imprumut nu exista clauza abuzive, 86% au apreciat o relatie foarte buna cu personalul CAR, 87% au considerat ca serviciile CAR puse la dispozitia membrilor sunt foarte bune.

7.Numarul de reclamatii a membrilor retrasi –in urma completarii chestionarelor de satisfactie a membrilor retrasi, nu s-au inregistrat reclamatii.S-au copmletat 256 formulare.Motivele de solicitare a retragerii au fost: creditul oferit prea scump 1,17%, nu se pot califica pentru primirea uniu credit 1,18%, au acces la credite bancare 3,52%, au plecat din tara sau localitate 16,80%, au iesit la pensie 3,53% iar pe 73,80% din chestionare nu s-a specificat motivul retragerii.

8.Reclamatii punctuale –In cursul anului 2024 nu am primit propuneri si sesizari de la membri.

II. HOTARAREA CONSILIULUI DIRECTOR

In urma centralizarii chestionarelor de satisfactie, putem concluziona, ca relatia membrilor cu Asociatia C.A.R. Unirea Simeria se bazeaza pe incredere, relatia cu personalul angajat este foarte buna, deschisa, serviciile financiare si sociale, puse la dispozitia membrilor sunt bune si potrivite nevoilor acestora, activitatea este bine organizata iar gradul de satisfactie este de peste 95%.

Consiliul director vizeaza o crestere constanta a indicatorilor de performanta sociala, in concordanta cu previziunile din Planul de afaceri, continuand urmatoarele masuri:

-          Promovarea produsului”Imprumut EaSi” ce se acorda cu fond de garantare prin programul EaSi si Fondul European de Investitii(pentru membrii care doresc sa dezvolte activitati generatoare de venituri) pe site-ul propriu si direct in discutia cu membrii care au activitati generatoare de venituri.

-          Acordarea de consultanta la acordarea imprumuturilor, educatie financiara si cheltuire responsabila, se analizeaza si se determina posibilitatile reale de plata a ratelor la acordarea de imprumuturi si pentru membri aflati in dificultate financiara, se incearca rezolvarea situatiei in mod amiabil, prin refinantare, reesalonare si plata a debitului la CAR, ultima solutie fiind executarea silita.

-          Acordarea de informatii complete, transparente si usor de inteles –prezinta DAE si furnizeaza informatii complete cu privire la toate costurile produselor financiare, suma totala de plata fiind prezentata in mod clar in contractul de imprumut.Acesta este transparent si usor de inteles, iar membrul primeste un contract de imprumut, un formular cu informatii standard la nivel european si un grafic de rambursare a imprumutului.

-          Costurile produselor financiare sunt orientate catre piata financiara, sunt competitive in contextul national si permit acoperirea tuturor cheltuielilor de functionare.Stabilirea dobanzilor la imprumuturile acordate, se bazeaza pe structura costurilor sucursalelor C.A.R., este aliniata cu competitorii(banci si alte institutii financiare nebancare) si gradul de risc crescut al membrilor, predominand membri cu venituri mici si foarte mici.

-          Sistemul C.A.R. este adecvat pentru a proteja confidentialitatea si integritatea informatiilor.Personalul responsabil cu introducerea datelor in sistem este instruit si fiecare angajat are atribuita parola cu nivelul de acces atribuit.

-          Tot personalul Asociatiei CAR Unirea Simeria respecta prevederile Codului de conduita etica si profesionala, continuand traditia de casa de ajutor reciproc consacrata nevoilor membrilor, cu un tratament respectuos si echitabil privind drepturile si obligatiile membrilor.

-          Procedurile interne pentru solutionarea sesizarilor, propunerilor si reclamatiilor, sunt disponibile in toate Sucursalele si membri pot ajunge la directorul economic sau la presedinte, daca este necesar.

-          S- a introdus un nou serviciu de plata a ratelor si cotizatiilor cu cardul – POS, s-a adaugat un nou serviciu de intocmire a documentelor pentru membri(cereri inscriere, retragere, imprumut, etc) la distanta, cu semnatura electronica avansata, prin platforma ContractBook.

In urma analizarii indicatorilor de performanta sociala, rezulta ca aproape toti indicatorii au inregistrat o crestere moderata, comparativ cu decembrie 2023, datorata mentinerii gradului de incredere al membrilor in produsele financiare si sociale si in echipa Asociatiei CAR Unirea Simeria, dedicata nevoilor membrilor C.A.R., preocupata sa imbunatateasca calitatea serviciilor, sa ofere o atmosfera calda si prietenoasa in toate locatiile, sa desfasoare o activitate transparenta in relatia cu membri, in concordanta cu strategia si misiunea casei.

 

Presedinte CAR:   Ec.Handrache Felicia Petronia